Vyhodnocení dotazníku pro rodiče - únor 2013

 

 

Celkový počet odevzdaných dotazníků….205, tj. 92% z celkového počtu rodičů.

Počet odpovědí a jejich procentuální vyjádření v jednotlivých otázkách:

 

Otázka č.1

Jaký vztah mají vyučující k mému dítěti?

202 odp.

Výborný 69, tj. 34,16%

Dobrý 123, tj. 60,89%

S nedostatky 10, tj. 4,95%

Nevyhovující 0

 

Otázka č.2

Jsem informován o dítěti ze strany školy?

205 odp.

Velmi dobře 71, tj. 34,63%

Dobře 127, tj. 61,95%

S nedostatky 7, tj. 3,41%

Nedostatečně 0

 

Otázka č.3

Na učitele se mohu obrátit s případnými problémy?

203 odp.

Ano 193, tj. 95,07%

Ne 10, tj. 4, 93%

 

Otázka č.4

K jednání učitelů s rodiči:

198 odp.

Nemám výhrady 188, tj. 94,94%

Mám výhrady 10, tj. 5,06%

 

Otázka č.5

Jak hodnotím kvalitu vzdělávacího procesu ve škole?

199 odp.

Výborná 47, tj. 23,61%

Dobrá 140, tj. 70,35%

S nedostatky 11, tj. 5,52%

Nedostatečná 1, tj. 0,5%

 

Otázka č.6

Ve škole je dostatečně podnětné prostředí?

188 odp.

Ano 100, tj.53,19%

Občas 43, tj.22,87%

Ne 5, tj.2,65%

Nevím 40, tj.21,27%

 

Otázka č.7

Moje dítě chodí do školy rádo?

203 odp.

Ano 64, tj.31,37%

Většinou ano 100, tj. 49,01%

Občas 35, tj. 17,15%

Ne 4, tj. 1,96%

 

Otázka č.8

O dění ve škole mluvíme s dítětem?

202 odp.

Pravidelně 114, tj. 56,43%

Často 73, tj. 36,13%

Občas 15, tj. 7,45%

Vůbec 0

 

Otázka č.9

Mohu ovlivnit dění ve škole?

187 odp.

Ano 38, tj. 20,32%

Občas 88, tj. 47,05%

Ne 61, tj. 32,62%

 

Otázka č.10

Doba, kterou obvykle tráví dítě přípravou na vyučování, je:

202 odp.

Dlouhá 11, tj. 5,44%

Přiměřená 170, tj.84,15%

Krátká 21, tj. 10,39%

Dítě se nepřipravuje 0

 

Otázka č.11

Musím pomáhat svému dítěti s domácí přípravou?

194 odp.

Ano, pravidelně 55, tj. 28,35%

Občas 115, tj. 59,27%

Ne 24, tj. 12,37%

 

Otázka č.12

Myslím si, že učitelé by měli důsledněji vyžadovat plnění povinností.

193 odp.

Rozhodně ano 18, tj. 9,32%

Ano 82, tj. 42,48%

Občas 52, tj. 26,94%

Ne 41, tj. 21,24%

 

Otázka č.13

Hodnocení dítěte považuji za spravedlivé a objektivní.

203 odp.

Ano 97, tj. 47,78%

Většinou ano 93, tj. 45,81%

Ne 4, tj. 1,97%

Nevím 9, tj. 4,43%

 

Otázka č.14

Stěžuje si Vaše dítě na rušivé chování spolužáků ve vyučovacích hodinách?

203 odp.

Často 12, tj. 5,91%

Občas 102, tj. 50,24%

Nestěžuje si 89, tj. 43,84%

 

Otázka č.15

Vztahy mezi žáky jsou:

198 odp.

Velmi dobré 25, tj. 12,62%

Dobré 132, tj. 66,66%

Občas problémové 36, tj.18,18%

Problémové 5, tj. 2,52%

 

Otázka č.16

Učitelé pracují s nadanými dětmi:

195 odp.

Výborně 14, tj. 7,17%

Dobře 60, tj. 30,76%

S nedostatky 3, tj. 1,53%

Nedostatečně 3, tj. 1,53%

Nevím 115, tj. 58,97%

 

Otázka č.17

Učitelé pracují s dětmi se spec.poruchami učení:

194 odp.

Výborně 12, tj. 6,18%

Dobře 59, tj. 30,41%

S nedostatky 13, tj. 6,7%

Nedostatečně 5, tj. 2,57%

Nevím 105, tj. 54,12%

 

Otázka č.18

Domácí úkoly jsou pro vzdělávací proces:

202 odp.

Velmi důležité 64, tj. 31,68%

Vhodné 120, tj. 59,40%

Nedůležité 16, tj 7,92%

Zbytečné 2, tj. 0,99%

 

Otázka č.19

Nabídka zájmových kroužků ve školním klubu je:

197 odp.

Velmi dobrá 14, tj. 7,10%

Dobrá 95, tj. 48,22%

Nedostatečná 45, tj. 22,84%

Nevím 43, tj. 21,82%

 

Otázka č. 20

Pokud Vaše dítě navštěvuje kroužek, hodnotí jeho činnost:

165 odp.

Velmi dobře 39, tj. 23,78%

Dobře 79, tj. 48,17%

Nedostatečně 3, tj. 1,82%

Nevím 44, tj. 26,66%

 

Otázka č. 21

Dal bych své dítě opět do této školy:

201 odp.

Ano 166, tj. 82,58%

Ne 5, tj, 2,48%

Nevím 30, tj. 14,92%

 

Otázka č.22

Stravuje se Vaše dítě v jídelně naší školy?

205 odp.

Ano 122, tj.59,51%

Ne 83, tj. 40,48%

 

Otázka č. 23

Jste spokojeni s úrovní stravování?

140 odp.

Ano 47, tj. 33,57%

Většinou ano 62, tj. 44,28 %

Málokdy 16, tj. 11,42%

Ne 15, tj. 10,71%

 

Celkové hodnocení:

Dotazník jsme rozdělili na hodnocení:

1. učitelů – otázka č. 1, 3, 4, 12, 13.

Rodiče si myslí, že učitelé mají k jejich dětem většinou vztah dobrý ( 95%) a mohou se na ně v případě problému obrátit ( 95%). K jejich práci nemají výhrad (asi 95%). Dále si myslí, že děti hodnotí spravedlivě a objektivně (asi 93%). Zlepšovat by se měli učitelé v důslednosti vyžadování povinností, nedůslednost kritizuje více než 51% respondentů.

2. dětí a jejich domácí přípravy – otázka č. 7, 10, 11, 18.

Rodiče konstatují, že jejich děti chodí většinou rády (asi 80%). Dobu, kterou dítě stráví nad přípravou do školy hodnotí většinou jako přiměřenou ( 84%), s přípravou dětem pomáhá pravidelně 28% rodičů, dalších 59% pomáhá občas. 90% rodičů se domnívá, že domácí úkoly jsou pro děti velmi důležité nebo vhodné.

3. vztahu rodičů a školy – otázka č. 8, 9.

Rodiče s dětmi o škole mluví pravidelně a často ( 92%), ale domnívají se, že dění ve škole mohou ovlivnit jen občas nebo vůbec ( 79%).

4. vztahů dětí navzájem – otázka č. 14, 15.

Rodiče hodnotí tyto vztahy většinou jako dobré ( asi 79%). 93% dětí si na své spolužáky nestěžuje, nebo si stěžuje jen občas.

5. zájmové činnosti dětí – otázka č. 19, 20.

Rodiče hodnotí nabídku zájmových kroužků jako dobrou (55%), jako nedostatečnou ji hodnotí zejména rodiče žáků 1.stupně. Pokud dítě kroužky navštěvuje, 71% jejich činnost hodnotí kladně.

6. stravování dětí – otázka č. 22, 23.

Jídelnu navštěvuje asi 60% dětí, téměř 78% rodičů je s úrovní stravování většinou spokojeno.

7. školy – otázka č. 2, 5, 6, 16, 17, 21.

O dění ve škole jsou rodiče informováni dobře (95% názorů). Rodiče hodnotí kvalitu vzdělávání jako dobrou ( téměř 94%), považují školní prostředí za podnětné, nebo občas podnětné (75%). Většina rodičů neví, jak učitelé pracují s nadanými dětmi (asi 59%) nebo dětmi s poruchami učení (54%). 82% rodičů by své dítě do této školy dalo znovu.

 

 

Celkově se dá konstatovat, že většina rodičů nemá vůči škole žádné vážné výhrady.

Vedení školy se zaměří na sledování důsledného vyžadování povinností žáků ze strany učitelů, na posilování vztahu mezi školou a rodiči a na zlepšení nabídky zájmových činností. Na třídních schůzkách učitelé seznámí rodiče, jak pracujeme s žáky nadanými a žáky s poruchami učení. Pokud by škole v příštím roce zůstala starost o stravování dětí, bude se vedení školy snažit o zvýšení počtu strávníků a jejich spokojenost.

 

 

 

Vážení rodiče,

děkuji vám za váš čas i zodpovědný přístup při vyplňování tohoto dotazníku. Věřte, že závěry šetření se budeme vážně zabývat.

Blíží se jaro a s ním přichází volba do Školské rady. Pokud máte pocit, že chcete dění ve škole ovlivňovat, zapojte se aktivně do hlasování nebo ještě lépe….usilujte o své zvolení do tohoto orgánu.

Stejně tak vás vyzývám k aktivní práci ve Sdružení rodičů, jehož práci vnímám zatím jako zcela pasivní.

A nebo ….přijďte do školy a promluvte si o problémech, které vás v souvislosti s vaším dítětem trápí…Kromě vedení školy, učitelů a vychovatelek je vám k dispozici výchovná poradkyně či metodička prevence, speciální pedagogové, kteří vám poradí i pomohou.

Několik z vás se nám přes dotazník snažilo svěřit a připsalo pár slov. Jiní se nebáli a pod dotazník se podepsali. A další se báli, že když dotazník dítě odevzdá v otevřené formě, budou výsledky číst třídní učitelé a na dítě si zasednou…..

I to vše je pro mne podnětem. To, co jste připsali, budu rozebírat u jednotlivých tříd a bude na stránkách vaší třídy. A pro ty, kteří se tak trochu bojí, slibuji, že pro příště zvolíme vhazování dotazníků do odpovědních schránek tak, aby byla anonymita opravdu zachována…i s tím rizikem, že poté se návratnost dotazníků rapidně sníží.

Mgr.Hana Pokorná, ředitelka školy

 

 

 

Vyhodnocení dotazníku pro rodiče – únor 2013 - 1.A 

Dotazník odevzdalo 24 rodičů. U některých odpovědí jsem zaznamenala svůj komentář.

 

Otázka č.1

Jaký vztah mají vyučující k mému dítěti?

Výborný 14

Dobrý 8

S nedostatky 0

Nevyhovující 0

 

Otázka č.2

Jsem informován o dítěti ze strany školy?

Velmi dobře 12

Dobře 8

S nedostatky 2 (ráda bych znala, proč to rodiče tvrdí..)

Nedostatečně 0

 

Otázka č.3

Na učitele se mohu obrátit s případnými problémy?

Ano 20

Ne 0

 

Otázka č.4

K jednání učitelů s rodiči:

Nemám výhrady 22

Mám výhrady 1 ( konzultace s rodiči budou probíhat jednotlivě bez přítomnosti jiných rodičů)

 

Otázka č.5

Jak hodnotím kvalitu vzdělávacího procesu ve škole?

Výborná 8

Dobrá 14

S nedostatky 0

Nedostatečná 0

 

Otázka č.6

Ve škole je dostatečně podnětné prostředí?

Ano 8

Občas 4

Ne 0

Nevím 8 (nerozumím.., copak se vám zdá, že dítě nedělá pokroky, že se nerozvíjí?!)

 

Otázka č.7

Moje dítě chodí do školy rádo?

Ano 12

Většinou ano 10

Občas 0

Ne 0

 

Otázka č.8

O dění ve škole mluvíme s dítětem?

Pravidelně 18

Často 4

Občas 0

Vůbec 0

 

Otázka č.9

Mohu ovlivnit dění ve škole?

Ano 6

Občas 10

Ne 4 (můžete, zkuste to, prosím…)

 

Otázka č.10

Doba, kterou obvykle tráví dítě přípravou na vyučování, je:

Dlouhá 0

Přiměřená 20

Krátká 2

Dítě se nepřipravuje 0

 

Otázka č.11

Musím pomáhat svému dítěti s domácí přípravou?

Ano, pravidelně 16

Občas 6

Ne 0

 

Otázka č.12

Myslím si, že učitelé by měli důsledněji vyžadovat plnění povinností.

Rozhodně ano 4

Ano 10 (zkusíme důslednost zvýšit..)

Občas 6

Ne 2

 

Otázka č.13

Hodnocení dítěte považuji za spravedlivé a objektivní.

Ano 18

Většinou ano 4

Ne 0

Nevím 0

 

Otázka č.14

Stěžuje si Vaše dítě na rušivé chování spolužáků ve vyučovacích hodinách?

Často 2 (při takovém počtu prvňáčků a při znalosti, jak se někteří z nich chovají se divím, že kritiky nebylo více…Je však vidět, že paní učitelka zvládá svou roli velmi dobře…)

Občas 10

Nestěžuje si 10

 

Otázka č.15

Vztahy mezi žáky jsou:

Velmi dobré 2

Dobré 18

Občas problémové 2 (viz ot.14)

Problémové 0

 

Otázka č.16

Učitelé pracují s nadanými dětmi:

Výborně 2

Dobře 6

S nedostatky 0

Nedostatečně 0

Nevím 13 (Ve třídě pracuje 3xtýdně asistentka pro hodiny jazyka českého a matematiky tak, aby byl dosažen individuální přístup ke každému dítěti.)

 

Otázka č.17

Učitelé pracují s dětmi se spec.poruchami učení:

Výborně 2

Dobře 8

S nedostatky 2

Nedostatečně 0

Nevím 9 (viz ot.16)

 

Otázka č.18

Domácí úkoly jsou pro vzdělávací proces:

Velmi důležité 8

Vhodné 11

Nedůležité 3 (to snad ne !!)

Zbytečné

 

Otázka č.19

Nabídka zájmových kroužků ve školním klubu je:

Velmi dobrá 2

Dobrá 7

Nedostatečná 9 (zlepšíme!!)

Nevím 5

 

Otázka č. 20

Pokud Vaše dítě navštěvuje kroužek, hodnotí jeho činnost:

Velmi dobře 2

Dobře 4

Nedostatečně 0

Nevím 10

 

Otázka č. 21

Dal bych své dítě opět do této školy:

Ano 18

Ne 0

Nevím 4 (proč?...)

 

Otázka č.22

Stravuje se Vaše dítě v jídelně naší školy?

Ano 16

Ne 6

 

Otázka č. 23

Jste spokojeni s úrovní stravování?

Ano 4

Většinou ano 8

Málokdy 4

Ne 0

 

 

Námět pro třídní schůzku : Jaký kroužek byste pro příští školní rok pro své dítě chtěli?

Jak pracujeme s žáky nadanými a s SPU?

 

Děkuji za vyplnění. H.Pokorná, ŘŠ